Ułatwienia dostępu

OFERTA PORADNI NA ROK SZKOLNY 2023/2024

 

1. Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna potrzeb rozwojowych, edukacyjnych oraz emocjonalnych dzieci i młodzieży połączonej z ustaleniem form pomocy i zaleceniami postdiagnostycznymi, w sprawach:

  • związanych z rozpoznaniem niepełnosprawności dla dzieci niewidzących, słabowidzących, niesłyszących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, zautyzmem, zespołem Aspergera, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, niedostosowanych społecznie;
  • związanych z rozpoznaniem stanu zdrowia, który znacznie utrudnia bądź uniemożliwia uczęszczanie do szkoły;
  • możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej
  • odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego
  • spełniania obowiązku przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem i obowiązku szkolnego i nauki poza szkołą
  • zwolnienia ucznia z wadą słuchu, głęboką dysleksją rozwojową, ze sprzężonymi niepełnosprawnościami lub z autyzmem z nauki drugiego języka obcego
  • objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej
  • dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia
  • specyficznych trudności w uczeniu się
  • udzielania zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki
  • przyjęcia ucznia szkoły podstawowej do oddziału przysposabiającego do pracy
  • pierwszeństwa w przyjęciu do szkoły ponadpodstawowej ucznia z problemami zdrowotnymi ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia
  • udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu
  • braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych;
  • objęcia dziecka, ucznia pomocą psychologiczno – pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce oświatowej
  • zindywidualizowanej ścieżki kształcenia
  • innych związanych z kształceniem i wychowaniem dziecka

2. Udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna na terenie poradni jest udzielana w formie:

  • terapii psychologicznej,
  • psychoterapii,
  • terapii rodzin,
  • zajęć korekcyjno – kompensacyjnych,
  • terapii ręki,
  • terapii pedagogicznej,
  • indywidualnego doradztwa zawodowego, 
  • pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej;
  • konsultacji i porad psychologicznych, pedagogicznych i logopedycznych ,
  • interwencji kryzysowej - oddziaływań krótkoterminowych, koncentrujących się na zjawiskach, które mogą mieć wpływ na równowagę emocjonalną. Jest formą wielu, w tym systemowych oddziaływań z wykorzystaniem zasobów osoby będącej w kryzysie, rodziny, grupy i środowiska lokalnego, w tym instytucji pomocowych. Celem jest odzyskanie równowagi wewnętrznej, poczucia sprawczości, rozwiązania problemu stanowiących podłoże doświadczenia kryzysowego,
  • zajęć rozwijających kompetencje wychowawcze – „Szkoła dla rodziców i wychowawców”,
  • terapii logopedycznej dzieci i młodzieży z różnymi wadami wymowy i zaburzeniami komunikacji językowej,
  • konsultacji dla rodziców dzieci z zaburzeniami mowy,
  • udzielaniu rodzicom porad i instruktaży dotyczących sposobów, metod, technik pracy z dziećmi oraz proponowanie materiałów ćwiczeniowych i fachowej literatury,
  • pomocy dla cudzoziemców lub powracających z zagranicy - wsparcie formie:
      - diagnozy neutralnej kulturowo, z uwzględnieniem wielokulturowości i wielojęzyczności (diagnoza psychologiczna/psychometryczna, diagnoza logopedyczna/umiejętności komunikacyjnych, diagnoza pedagogiczna  - w szczególności związana z analizą różnic programowych w związku ze zmianą systemów edukacyjnych;
      - porad, konsultacji, zajęć logopedycznych, terapii pedagogicznej, psychoterapii, zajęć ukierunkowanych na rozwój kompetencji społecznych oraz interwencji kryzysowej.

Bezpośrednia pomoc psychologiczno-pedagogiczna na terenie przedszkoli, szkół i placówek jest udzielana w formie:

  • warsztatów dla dzieci i młodzieży,
  • wykładów i prelekcji dla rodziców, 
  • prowadzeniu mediacji;
  • interwencji kryzysowej;
  • porad i konsultacji;
  • działalności informacyjno-szkoleniowej.

3. Wspomaganie szkół, przedszkoli i placówek oraz realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych;

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna na terenie poradni jest udzielana w formie:

  • grup wsparcia:
    • grupy wsparcia dla psychologów i pedagogów szkolnych,
    • grupy wsparcia dla logopedów,
    • grupy wsparcia dla pedagogów specjalnych oraz nauczycieli współorganizujących proces kształcenia.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna na terenie przedszkoli, szkół i placówek jest udzielana w formie:

  • badań przesiewowych w celu rozpoznawania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, w tym rozpoznawaniu ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się u ucznia klas I – III;
  • badań przesiewowych mowy w przedszkolach;
  • grupowych zajęciach z zakresu doradztwa zawodowego, w tym dla uczniów kończących dany etap edukacyjny;
  • planowaniu i organizowaniu zajęć służących rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień uczniów;
  • prowadzeniu mediacji;
  • interwencji kryzysowej;
  • działalności informacyjno-szkoleniowej;
  • warsztatów, wykładów i prelekcji.

 

Załączniki:
PlikOpisRozmiarOstatnia modyfikacja
Pobierz plik (ofertaPPP.doc)ofertaPPP.docOferta Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej w Garwolinie26 kB2022-10-03 17:05